תפריט סגור

הורים וקריירה – מה הקשר?

הפרח בתמונה פרח אצלנו בחצר השבוע. זה הפרח שאימי הכי אהבה. במפגשים האחרונים של קורס יועצי קריירה נתתי כדוגמא לקריירות בעולם הישן והחדש את הקריירה של אבי, שלי ושל בנותיי וכל זה הביא אותי למחשבות על השפעת הורינו על הקריירה שלנו.

כן. יודעת שיש תיאוריות המדברות על הקשר הזה. בעיניי, זה מורכב, לא תמיד קשור וגם כשמשפיע זה יכול להיות בכיוונים שונים.

אבי לדוגמא היה ביו כימאי מדהים. איש מדע אבל גם מנהל ובעיקר אדם שיודע לפתור בעיות שאחרים לא הצליחו בהם. אימי היתה עקרת בית והתנדבה במספר מקומות. עם אינטליגנציה ריגשית ויכולת מדהימה לקרוא אנשים.

לאכזבת אבי , אף אחד מאיתנו לא הלך בדרכו. אני באופן אישי אפילו את שיעורי הכימיה לא יכלתי לסבול. שלושתינו הלכנו לכיוונים שונים לגמרי ממנו וגם זה מזה. יחד עם זה, כשאני בוחנת לעומק- שלושתינו מנהלים, מייעצים, עובדים עם אנשים ופותרים בעיות. כנראה שיש בנו השפעה משולבת של שני ההורים.

שבוע שעבר ייעצתי למישהי שכבר למדה שני תארים שונים ולא היתה מאושרת מאף אחד מהם. ההמלצה קצת היכתה אותה בתדהמה, כי בלי שידעתי, המלצתי לה בדיוק על המקצוע שאימה עוסקת בו.

מאד קל ללכת לכיוון הברור ולהגיד שהמקצוע של הורינו משפיע על בחירותינו אבל זה קל מדי.
רואה לא מעט מקרים של הורים שמתנגדים ואפילו לא מבינים את כיוון הקריירה של ילדיהם כי הוא כה זר להם. רואה אנשים שדווקא בגלל הניסיון של הוריהם מתרחקים מאד ממקצועות מסויימים (גם זו השפעה כמובן. רק בכיוון ההפוך) ורואה די הרבה פעמים שבאמת אין קשר.

בליווי שלי, נותנת לכל אחד מספר שאלות לחשיבה ואף שיקוף של הסביבה. שאלת הקריירה של ההורים לא נמצאת בסט השאלות. חושבת שכל אחד מאיתנו צריך לחשוב קודם כל מה באמת מתאים לו ואיפה התשוקה שלו, מנותק עד כמה שאפשר מכל הקולות מסביב וההיסטוריה של הסובבים.
נכון. לעיתים נגלה בהמשך שיש איזשהו קשר למקצוע של הורינו אבל כנראה יותר לאישיותם והחינוך שנתנו לנו.
מוקדש באהבה גדולה להוריי שמזמן כבר אינם איתנו❤️

פוסטים קשורים