תפריט סגור

דור ה Y – ללכת עם הזרם או לא?

ליווי עובדים

ללכת עם הזרם או דווקא לא?
הייתי בשבוע האחרון בשני כנסים מרתקים. בשניהם דיברו הרבה מאד על דור ה-Y בעולם הלימודים והתעסוקה. נאמרו דברים רבים על בני הדור, אין צורך לחזור או להוסיף אבל המסר העיקרי היה שבני הדור הזה מחליפים עבודות בממוצע כל שנתיים, לא בהכרח עובדים במה שלמדו, חייבים ללמוד ולהתמקצע במגוון תחומים, לא יכולים לנבא במה יעבדו בעתיד (אפילו לא בטווח של שנים מועטות) וכדי להתאים למגמות העתיד יש סיכוי טוב שיצטרכו גם לעבוד כעצמאים או בריבוי קריירות.
למרות שאני כבר סבתא (גאה ) אני בעצמי עשיתי שינויים, עבדתי בקריירות מרובות בו זמנית ואף פתחתי חברה משלי, מאד מתחברת לזה. בשנים האחרונות ליוויתי אנשים מכל הדורות במעברי קריירה. לחלקם ממליצה על שינויים מהותיים, עבודה כעצמאים או ריבוי קריירות וקיבלתי הרבה תודות על כך. עקב הקושי של מבוגרים למצוא עבודה כשכירים – לפעמים יותר קל להם דווקא להשתלב כפרילנסרים.


עם זאת, מניסיוני, לא לכל אחד מתאים להיות יזם. מכירה צעירים רבים שלהם עדיין יש צורך בעוגן ובוודאות מסוימת שלא תמיד קיימים ב"עולם החדש". בקורס יועצי הקריירה שאני מעבירה בימים אלה אני מדגישה כמה חשוב לא להמליץ לפי "רוח התקופה" בלבד אלא על פי ההתאמה לאדם, כישוריו ואישיותו. לא משנה באיזה דור אתם, אם מאפיינים אלה מתאימים לכם – תיהנו מהאפשרויות וההזדמנויות הקיימות בימינו, אבל אם לא – הקשיבו, בחנו את עצמכם והצרכים שלכם וחפשו את הכיוון הנכון עבורכם.
מאחלת בחירות נכונות לכולם.

פוסטים קשורים